Novetats :

divendres, 29 de novembre del 2013

ENTRE CASTELLS, I Mitja Marató de Vilajuïga

Entre Castells,tal i com el seu nom indica, transcórrer entre els dos castells medievals que trobem a la Serra de Rodes: el Castell de Quermançó i el Castell de Sant Salvador de Verdera.

La ruta s’inicia al nucli urbà de Vilajuïga i surt en direcció cap al Castell de Quermançó, emblemàtic castell situat al mateix nucli urbà. Un cop superat aquest primer monument històric, s’enfila per Montperdut fins arribar al primer punt de control on es comença el descens cap a Mas Pujolà. Transcorreguts els primers quilòmetres enllacem amb un corriol de pujada que ens portarà fins a Roca Miralles. Aquí comença una llarga pista de pujada que ens guiarà fins a Sant Pere de Rodes on se situa el segon punt de control i on els participants podran recuperar forces per poder assolir el punt més alt de la ruta, el Castell de Sant Salvador. A partir d’aquest punt s’inicia un descens progressiu fins al Mas Ventós, que seguirà de manera més pronunciada pel Camí dels Dòlmens. Acabat aquest tram, enfilarem novament en direcció cap al Mas d’en Satlle per poder agafar el camí de tornada cap a Vilajuïga.

Es tracta d’un circuit circular i exigent però amb l’encant i les reconfortants vistes que ens ofereix la Serra de Rodes: al nord la costa de Llançà i Port de la Selva, al sud la Badia de Roses i tota la plana de l’Empordà i, ja de baixada, el Conjunt Megalític de Vilajuïga.